Blood and silver

Weerwolven en vampiers hebben al eeuwenlang een bondgenootschap, maar nu staat dat op het punt te breken. De vampiers en de weerwolven splitsen zich in twee groepen. De een slecht en de ander goed. Welke kies jij?

IndexPortalKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De markt..

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Elisha

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 06-08-09

Character sheet
sheet: Leeftijd: 18, zit in een Clan buiten Blood&Silver, met als roedelleider de man aan wie ze uit gehuwelijkt is, eet af en toe een menselijke.

BerichtOnderwerp: De markt..   wo aug 19, 2009 9:54 pm

Elisha slenterde door de binnenstad, het was er druk aangezien de markt weldra zou beginnen dus echt opvallen deed ze niet. Maar Alice viel ook niet op, wat haar wel een beetje verontrust maakte. Vampiers sliepen niet, maar zou ze soms de tijd vergeten zijn? Zou ze weggegaan zijn en Elisha laten barsten? Ze haalde haar schouders op en glimlachtte lief tegen haar buurjongen die langsliep. Een kort gesprekje volgde, waarna Elisha vertelde dat ze nu toch écht moest gaan. Ze haastte zich naar een verlaten steeg en wist via een paar trappetjes en balkonnen op de daken van de huizen te komen. Zo zou ze meer overzicht hebben, en zou een persoon zo bleek als Alice makkelijk opvallen. Ze hurkte neer naast de rand van het dak en liet haar blik door de omgeving glijden, waardoor ze nu niet door had dat er iemand achter haar stond..
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Velkan

Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 08-08-09
Leeftijd : 26

Character sheet
sheet: Weerwolf, menseneter, verloofde; Elisha geen kinderen, geen broers of zusters, is roedelleider van een clan buiten Bs en hij is 24

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 4:05 pm

Nonchalant en voorzichtig volgde Velkan Elisha. Hij had haar al een tijdje gevolgd, maar hij wilde haar in een openbare plek treffen, waar ze niet kon veranderen. Kracht was het punt niet, hij was niet voor niets roedelleider, maar je wist maar nooit. Hij kon haar prima bijhouden en bleef staan als zij dat ook deed. Hij balde zijn vuisten en klemde zijn kaken op elkaar toen ze praatte met een of andere jongen. Het kostte hem heel veel moeite om er niet heen te gaan en hem te slaan. Ze was van hem, alleen van hem. Hij liep naar een aangrenzende steeg en met een lenigheid die hem iedere keer weer verraste wist hij zich via de andere kant op hetzelfde huis te krijgen. Hij ging nonchalant tegen een paal staan die midden op het platte dak stond en keek op haar neer.
"Hallo Elisha.." Zei hij zacht en een licht triomfantelijk grijnsje verscheen. Zijn zelfverzekerde houding was een evenbeeld van hoe hij zich voelde. Ze kon hem niet ontsnappen, hij was immers sterker. En zelfs als ze aan hem ontsnapte, ontsnapte ze nog niet aan de familie. Er stonden drie van hen om het gebouw heen waar ze nu op stonden zag hij, nonchalant in de menigte gemengt.
Profiel bekijken
Elisha

Character sheet
sheet: Leeftijd: 18, zit in een Clan buiten Blood&Silver, met als roedelleider de man aan wie ze uit gehuwelijkt is, eet af en toe een menselijke.

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 4:23 pm

Nog even keek Elisha naar de menigte, waarna ze haar hoofd met tegenzin omdraaide. Haar pupillen vernauwden toen ze Velkan zag, haar verloofde. Ze kookte van binnen, maar bleef rustig terwijl ze naar Velkan keek.
"Hallo." zei ze enkel, waarna ze haar blik weer door de omgeving rond liet gaan. Als hij wat wilde zeggen moest hij dat nu doen, voordat ze tegen hem uit zou vallen. Hoe kón hij haar achterna zijn gekomen? Had hij het niet begrepen dat ze hem niet als man wilde toen ze hun gebied verlaatte? Ze haatte het feit dat ze nu niet in wolvengedaante kon veranderen om Velkan vervolgens aan te vallen, het was hier veel te druk naast de hoofdstraat. Ze zweeg en stond op, klaar om een mogelijke aanval te voorzien.
Profiel bekijken
Velkan

Character sheet
sheet: Weerwolf, menseneter, verloofde; Elisha geen kinderen, geen broers of zusters, is roedelleider van een clan buiten Bs en hij is 24

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 4:33 pm

Ze was erg boos, wat zijn ego alleen maar groter maakte. Hij grijnsde toen ze de kilte in haar stem hoorde en toen ze een gespannen houding aannam. Hij bleef nog steeds in zijn nonchalante houding en bekeek haar even van top tot teen. Jep, nog steeds prachtig, als altijd. Het deerde hem niet dat zij hem niet wilde, het was de regel van de roedel.
"Niet zo netjes he? Om je verloofde zomaar te verlaten zonder een goed excuus." Zei hij glimlachend. Hun familie stond nog steeds waakzaam klaar, voor het geval ze moeilijk ging doen. Hij had overal infiltranten in de stad, en wist altijd waar ze was. Hij zou het haar natuurlijk niet zeggen, maar hij wilde haar goed in de gaten houden. Zelfs die toestand met die walgelijke vampier hadden zijn informanten gezien.
"Waarom deed je dat?" Vroeg hij verbaasd en hij keek haar met een schuin hoofd aan. Hij wist dat als hij sympathiek deed, Elisha alleen maar kwader werd en dat had hij liever. Hij zou nooit boos naar haar kunnen uithalen, het was immers zijn nieuwe vrouw. Misschien zou hij de regel wel opschorten zodra ze getrouwd waren, hij beviel haar wel.
Profiel bekijken
Elisha

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 4:43 pm

Ze nam een onzekere houding aan toen Velkan haar zo aan het bekijken was. De blik in zijn ogen beviel haar niet, had hij nou goed of slecht nieuws te betekenen?
"Ik.. nou.. ik.." stamelde ze, ze was compleet uit het veld geslagen door de plotselinge verschijning van Velkan. Ze nam een flinke hap lucht en blies hem met een grote zucht uit.
"Ik had genoeg van die regel!" snauwde ze naar hem, hèhe dat was eruit.
"Ik mag toch zeker zélf bepalen wie mijn man word of niet?" viel ze tegen hem uit. Ze liep langzaam naar hem toe terwijl ze steeds woester werd; ze had altijd al een vurig karakter gehad. Dat hij daar nonchalant en doodleuk tegen die paal stond aangeleund beviel haar al helemaal niet.
"En waarom ben je hier?" vroeg ze, dit keer wat rustiger.
Profiel bekijken
Velkan

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 4:51 pm

Het stamelen was schattig, en hij grijnsde. Maar al snel ging het over in geschreeuw, wat hij eigenlijk wel had gedacht. Gelukkig keek er niemand op, ook van hun familie niet. Dat zou ze alleen maar verraden voor het geval ze had gedacht dat ze nog kon wegvluchten. Ze kwam een stukje dichterbij en hij rook haar geur weer eens. Het rook naar een dag in de woestijn, de kruidige geuren van de creosootplanten na de moessonregen. Het paarde prachtig met haar vurige karakter. Hij glimlachtte geamuseerd om haar uitval en toen ze haar beheersing weer hervond.
"Het is een eeuwenoude regel Elisha, en ik ben heus niet zo erg om mee te leven." Zei hij rustig en zijn glimlach vervaagde ietsjes, maar was er nog steeds. Hij was eigenlijk woedend, maar dat ging hij niet laten merken. ZE WAS BIJ HEM WEGGEGAAN! De gedachtes moest hij onderdrukken en zoals gewoonlijk ging hem dat weer perfect af.
"Om je te overtuigen of te vragen of je weer terug wilt komen. De familie mist je. Mis je je familie niet?" Vroeg hij rustig, op meelevende toon. Het was altijd goed om de schuldige kaart uit te spelen. Hij had alle taktieken op haar toegepast en deze paar deden het het beste. Hij wilde haar..
Profiel bekijken
Elisha

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 4:58 pm

Ze hief haar hoofd op en keek hem aan.
"Het maakt mij niet uit of het traditie is of niet." antwoordde ze bits, waarna ze een stap dichterbij zette. Velkan was mysterieus, dat vond ze extreem aantrekkelijk, maar ze zou niet zoals elk ander het 'liefje van Velkan' worden. Ze bracht haar hoofd dicht bij de zijne en keek hem rustig aan.
"Jawel... maar.. ik ga niet mee." antwoordde ze twijfelend en kalm, waarna ze nog een stap dichterbij zette. Even keek ze om zich heen, hij zou vast wel zijn mensen klaar hebben staan om in te grijpen als het fout ging. Maar zoals altijd wisten ze zich goed te verbergen en vielen ze niet op, tot irritatie van Elisha.
Profiel bekijken
Velkan

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 5:06 pm

Velkan zuchtte en keek haar peinzend aan. Ze was écht mooi. Hij schatte zelfs dat ze de mooiste vrouw uit de hele roedel was. Maar daar ging het hem absoluut niet om, ook al speelde het natuurlijk wel mee in zijn redenen. Ze had een van de vurigste karakters die hij ooit had gezien, en ze was in tegenstelling tot de meeste tefen erg slim. Rustig en zette hij zich af tegen de paal waardoor hij weer recht stond op de bal van zijn voeten. Hij keek haar aan met een licht fronsje.
"Waarom niet? Je hebt me nog nooit een kans gegeven." Zei hij zacht en nog steeds glimlachend. Het liefst had hij willen schreeuwen en veranderen, nu meer dan ooit, maar hij hield zich heel netjes in. Hij dacht niet dat ze zijn woede zou waarderen.
"Je laat toch niet zomaar je roedel in de steek? Je familie? Je bent anders Elisha, een groepswolvin, een halfsmens. Je hoort in de roedel." Zei hij zacht en overredend. Alles wat hij zei was in complete beheersing en zachtaardigheid.
Profiel bekijken
Elisha

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 5:15 pm

Haar adem stokte bij zijn woorden, hij speelde het slim maar ze zou kosten wat het kost niet met hem meegaan. Ze bekeek zijn gezicht van deze kleine afstand en kreeg de ontzettend grote drang om hem te kussen.
"Ik laat mijn familie niet in de steek, nooit." antwoordde ze zachtjes, maar het was hem wel gelukt om haar een schuldgevoel aan te praten. Was dat zo, had ze haar familie in de steek gelaten? Ze slaakte een diepe zucht en sloeg haar ogen neer, waarna ze een paar seconden machteloos naar de grond staarde.
"Ik ben dan misschien anders, maar ik wil niet leven in totale afzondering. Ik wil leven samen met andere rassen, niet met alleen mijn eigen soort.." zei ze uiteindelijk, waarna ze Velkan weer aankeek.
"En wat doe je als ik met je mee ga?" vroeg ze licht geïnteresseerd. Ze zag het leven naast Velkan wel zitten, maar het was niets voor haar om een soort van slavin van Velkan te zijn.
Profiel bekijken
Velkan

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 5:31 pm

"Je hoeft ook niet te leven in afzondering. Je mag best interactie hebben met andere rassen, zolang je behoeftes maar binnen de vormen van redelijkheid blijven." Zei hij rustig. Hij vond het best als ze met mensen omging, of zelfs bloedzuigers als ze dat dan zo graag wilde. Zolang het maar geen mannelijke vampiers of mensen waren. Ze was veel te mooi om los te lopen. Hij boekte vooruitgang, ze zei als 'als ik met je mee ga'. Nu alleen nog het als veranderen in een wanneer, en dan kwam ze mee. Zijn vermogen om te overreden waren met de jaren beter geworden.
"Allereerst meer bij je zijn." Zei hij onmiddelijk op haar antwoord. Dat was zijn voornaamste argument. Natuurlijk zou hij zijn voornemens ietsje aanpassen als ze terug waren, hij moest de roedel onderhouden.
"Dan zijn er nog de formaliteiten. De familie moet eraan wennen respect voor je te hebben als je met me trouwt." Zei hij glimlachend. Hij merkte nu pas dat de afstand tijdens hun gesprek veel korter was geworden. Hij kon haar aanraken als hij wilde, maar ging dat niet doen. Zijn argumentatie ging te goed om het door iets te laten onderbreken.
Profiel bekijken
Elisha

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 5:45 pm

Ze vond Velkan iets té gladjanerig worden omdat hij meteen vertelde dat hij meer bij haar zou zijn als ze terug kwam. Ze behield echter de kleine afstand tussen hen, bang voor hem was ze niet. Als hij zoveel van haar hield als hij beweerde zou hij haar nooit wat aan doen.
"Maar waarom was je interesse dan minuscuul voordat ik wegging?" vroeg ze nonchalant, ze wilde wel weten hoe hij hier op zou reageren. Het was alsof hij pas besefde hoe graag hij haar als zijn vrouw wilde toen ze gewoon was vertrokken. Dat was misschien wel de beste beslissing ooit, Velkan verlaten om zo meer duidelijkheid te verkrijgen.
"Áls ik met je trouw." herhaalde ze toen Velkan iets te overmoedig werd. Ze had niet gezegd dat ze met hem meeging, ze was alleen nieuwschierig met wat hij op haar vragen te antwoorden had. Ze keek even kort rond maar vond nog steeds geen personen die haar aan zaten te staren, dat zou duiden op dat ze haar zaten te bespioneren.
"Maar waarom zou ik dan mee gaan?" vroeg ze nadat ze weer naar Velkan keek.
Profiel bekijken
Velkan

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 5:56 pm

"Mijn interesse voor je is nooit miniscuul geweest Elisha, maar een roedelleider heeft verplichtingen. Het is vaak zo dat je je pas realiseerd hoe erg je van iemand houd.." Hij deed een klein stapje achteruit toen hij merkte dat zijn grote gestalte als intimiderend kon worden gezien," als je haar kwijt bent." Maakte hij zijn zin af. Hij was haar kwijt, en nu wilde hij haar weer terug. Ze móest terugkomen. Ze was zijn verloofde en was het de clan schuldig. Dat zei hij natuurlijk niet hardop. Er verscheen een spijtig glimlachje op zijn gezicht en hij knikte.
"Áls." Herhaalde hij zachtjes, bevestigend dat hij wist dat ze nog steeds niet met hem mee wilde. Hij haatte dat woord meer dan ooit. Hij wilde haar niet dwingen om terug te komen, daar zouden ze beiden niet beter van worden. Niet met geweld althans. Er waren wel manieren waarop hij haar terug kon laten komen, maar hij zou ze niet graag willen gebruiken. Dat zou zonde zijn.
"Die keuze is natuurlijk helemaal aan jou. Het hangt er vanaf of je me een kans wilt geven en genoeg om mij en de toekomst van de roedel geeft." Zei hij zuchtend. Hij ging even met zijn hand door zijn haar om het uit zijn gezicht te houden en op het moment dat zijn handen zijn ogen voor Elisha bedekte wierp hij een boze blik op de familie. Die mengden zich weer in de menigte en struinden weer over de markt. Ze liepen verder en maakte zo een groot rondje om het gebouw, omdat ze wisten dat er op zijn minst nog twintig weerwolven waren die diezelfde ronde maakten. Zo kon hij haar perfect schaduwen en zou ze er hopelijk niet achter komen dat het er zoveel waren.
Profiel bekijken
Elisha

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 6:06 pm

"Ik geef je nog een kans, maar dat betekend niet dat je mij voor jezelf hebt." zei ze met een speels glimlachje waarna ze haar lippen op de zijne drukte. Hierna zette ze een stapje achteruit, en keerde ze hem haar rug toe. Langzaam liep ze naar de rand van het gebouw, waar ze naar de lege steeg keek. Ze keek nog even achterom en glimlachte naar Velkan, waarna ze naar een balkon onder haar sprong. Ze keek even om haar heen om te zien of iemand haar had opgemerkt, maar er was niemand thuis. Hierna sprong ze soepel op de grond en liep ze door de steeg, ze was echter niet geheel verdwenen. Ze keek even schichtig om haar heen en liep langs een van Velkan's spionnen. Ze stootte per ongeluk tegen hem aan, gevolgd door een "Sorry" waarna ze haastig door liep. Hopelijk had ze nu niet de aandacht van de mensen getrokken..
Profiel bekijken
Velkan

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 6:41 pm

Even gleed er een zelfvoldane grijns over zijn gezicht. Hij had nog niet wat hij wilde hebben maar het begin was er zeker. Het volgende moment was hij met gelukkige verbazing vervuld toen ze haar lippen op de zijne drukte. Hij kon even niks uitbrengen en liep naar de rand van het gebouw om te zien hoe Elisha langs haar familie liep en langzaamaan verdween in kleine steegjes. Zijn bèta was in een sprong op het dak en ging achter hem staan. Hij moest even op adem komen om iets uit te brengen maar met een zelfvoldane grijns had hij zichzelf alweer bij elkaar. Hij draaide zich om en de bèta boog. ‘Orders leider?’ begon hij meteen. Velkan draaide zich weer om en keek naar Elisha in de verte.
“Blijf haar in de gaten houden maar doe haar niets. Houd me op de hoogte.” Zei hij zakelijk. De bèta knikte en was in een soepele beweging weer op zijn post om het door te geven aan de rest van de stad. Velkan krabbelde onmenselijk snel zijn telefoonnummer en verblijfplaats op een stukje afgescheurd papier en stond toen weer op. Hij wist natuurlijk dat dit gewoon een leugen kon zijn om hem te ontsnappen, maar het kon hem niets schelen. Zelfs als dat het geval was maakte ze toch geen kans, de hele stad en omstreken zat vol met zijn connecties. Hij sprong haar van dak tot dak achterna. Hij sprong op de grond en volgde haar onopvallend. Het stukje papier met zijn gegevens stopte hij onopvallend voor het menselijk oog in haar broekzak.
“Ik hoop dat je je aan je belofte houd.” Fluisterde hij en hij drukte voor ze naar hem kon kijken zijn lippen op haar wang. Daarna verdween hij weer in een steegje en vond hij zijn weg weer. Van dak tot dak slenterde hij naar het hotel, waar hij aan het werk moest voor de roedel.
Profiel bekijken
Alice

Aantal berichten : 42

Character sheet
sheet: vrouw, 18, geen broers of zussen, ouders onbekend, geen partner of kinderen, vampier, ze is een menseneter.

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 6:51 pm

Ze was al een tijdje in de stad, lopend met een parasol in een outfit die benadrukte dat ze rijk was. Op die manier kon ze het excuus gebruiken dat ze een rijke vader had die zorgde voor alles en dat ze een zonne-allergie had, vandaar de parasol. Ze werd overal nagestaard en ze rook behoorlijk veel weerwolven. Elisha had toch gezegd dat er weinig waren? Ze keek in de toekomst en zag én hoorde dat Elisha met een man aan het praten was. Ze zonk neer op een bankje onder een boom en glimlachte lichtjes bij het horen van het gesprek. De man was een geboren manipulator en extreem knap en ze vond het logisch dat Elisha daarvoor viel. Ze stond op en liep naar de plek waar Elisha zou zijn. Ze zag haar na een tijdje aankomen en zag de knappe man in het echt. Hij kuste haar en ze giechelde daarom. Verscheidene mensen keken weer eens om maar ze negeerde die. Ze wachtte rustig totdat Elisha langskwam...

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 7:01 pm

Elisha had Velkan al horen aankomen, maar ze liep gewoon door. Hij verbaasde haar toen hij plotseling zijn lippen op haar wang drukte en vervolgens in een steeg verdween. Even onvoorspelbaar als altijd, dacht Elisha glimlachend. Ze sloeg een steeg in omdat ze Alice niet herkend had en liep verder. Een groep jongens die tegen de muur geleund stonden floten naar haar en riepen allemaal vieze dingen naar haar. Ze wierp hen een blik waarna ze met hoog opgeheven hoofd doorliep, hen verder geen aandacht schenkend. Plotseling sloten ze haar in, tot schrik van Elisha. Ze slaakte een kort gilletje toen de jongens steeds meer om haar heen gingen staan en ze allerlei vieze gedachtes openbaar maakten.
"Laat mij met rust!" riep ze nog, voordat ik jullie iets aandoe, maakte ze in haar gedachten af. Ze zakte in elkaar met haar armen om haar lichaam geslagen, en hoopte dat iets of iemand haar zou komen helpen.
Profiel bekijken
Alice

Character sheet
sheet: vrouw, 18, geen broers of zussen, ouders onbekend, geen partner of kinderen, vampier, ze is een menseneter.

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 7:10 pm

Ze sprong meteen op toen het fout ging. Ze rook de angst van Elisha, de angst voor wat ze de jongens aan kon doen. Ze liep nog net niet met onmenselijke snelheid naar de plek waar alles gaande was. Hoe durfte die jongens. Ze wist dat de outoriteiten van de vampiers hadden gesteld dat in een levensbedreigende situatie zelfverdediging mocht worden toegepast. En dit was levensbedreigend, voor de jongens tenminste. Ze bleef voor ze staan en hun blikken gingen haar kant op. Ze voelde de adrenaline toen ze hoorde dat hun adem stokte in hun kelen. Ze liet langzaam haar parasol zakken en gromde zachtjes, wat langzaam harder werd. Wankelend en met open monden liepen en daarna renden de jongens weg. Met een giechel hielp ze Elisha overeind.
"Grappig die mensen. Hoi Elisha, hoe is je dag tot nu toe? Lekker geslapen?" Begon ze gelijk toen Elisha weer op haar voeten stond. Ze had al in geen eeuwen meer kunnen vragen of mensen lekker hadden geslapen dus vond ze dit erg leuk. Het was zo leuk om met een halfmenselijke om te gaan! Ook al was die man er minder blij mee. Ze werd de hele tijd en overal geschaduwt, zelfs nu. En met veel ook zeg! Ze zou het niet tegen haar zeggen, wie was zij om zich ermee te bemoeien.

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 7:16 pm

Elisha glimlachte flauwtjes toen Alice haar vrolijk begroette. Die was zeker niet met haar verkeerde been uit bed gestapt, of sliepen vampieren niet?
"Hectisch, en echt lekker geslapen heb ik niet." gaf ze antwoord terwijl ze weer rechtop ging staan. Ze was blij dat ze zich wist in te houden en dat Alice vervolgens de jongens had weggejaagd. Even schoten haar ogen naar een persoon dat aan het einde van de gang naar hen stond te kijken. Zou dat haar familie zijn? Ze haalde opgelucht adem toen ze wat beter gekeken had; het was maar een van die jongens.
"Zullen we gaan?" vroeg ze aan Alice, doelend op de markt. Ze bekeek even haar kleding en vond het een slimme oplossing; de parasol beschermde haar prima tegen de zon.
Profiel bekijken
Alice

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 7:24 pm

Ze giechelde om haar antwoord, zoals ze met alles deed. Geslapen, wat een gek idee zeg! De jongens waren weg, maar ze rook op zijn minst nog dertig weerwolven in een honderd meter omtrek vanwaar ze stonden. Ze besloot het maar niet te zeggen maar gewoon verder te gaan met de conversatie.
"Ja, goed idee." Zei ze glimlachend. Ze was in een opperbest humeur, ze had in totaal wel acht mensen afgeslacht. Dat moest wel want anders was er een jacht op háar begonnen. Ze hadden wat voorzichtiger moeten gaan jagen en de volgende keer moesten ze het maar eens anders aanpakken.
"Ik weet dat het niet mag maar ik vraag het toch, je weet maar nooit." Begon ze glunderend.
"Wie was die enorm knappe weerwolf?" Vroeg ze daarna. Misschien was het een weerwolf waar ze verliefd op was geworden, maar waar ze het nog niet over had gehad. Dan zou die verloofde van haar behoorlijk boos zijn. Ze kwamen uit het steegje uit in een zijtak van de gigantische markt. De parasol zat alweer boven haar hoofd.

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 7:30 pm

Ze schoot in de lach door de opmerking van Alice, het was echt typisch iets voor háar om zoiets te zeggen.
"Velkan.." begon ze met een brede glimlach. Zou ze vertellen dat het haar verloofde was? Dat hij haar was komen opzoeken met de boodschap dat hij haar terug in zijn roedel wilde? Het zou wel erg raar zijn, aangezien ze Alice net nog had verteld dat ze van hem weg wilde.
"Mijn verloofde." zei ze uiteindelijk, met een serieus gezicht. Het was in deze steeg een stuk lichter dan in de ander, en Elisha kon de mensen al horen en ruiken. Was het wel een goed idee geweest om een vampier op klaarlichte dag hier naartoe mee te nemen? Ze liep hoofdschuddend verder en stopte even bij de hoofdstraat; het was wel érg druk hier. Ze keek even naar Alice met een blik van 'weet je het zeker?'.
Profiel bekijken
Alice

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 7:51 pm

Velkan, klonk leuk...buitenlands. Waarschijnlijk afkomstig uit het oostblok van europa. Roemenië misschien? Daar kende ze een leuke clan vampiers waar ze een halve eeuw was geweest. Hoe zou het gaan met...ze dwaalde weer af met haar gedachten en schudde even met haar hoofd om weer op te situatie te focussen. Ze glimlachte flauwtjes na de volgende bekentenis van Elisha.
"De roedelleider. Hmmm ik snap niet waarom je hem niet als verloofde zou willen, maar blijkbaar snap je dat zelf nu even ook niet." Zei ze giechelend, ze duidde natuurlijk op de kus die ze had gezien aan de andere kant van de steeg. Ze liepen verder naar een felverlichte straat en aarzelend keek Elisha haar aan. Alice haalde echter een keer diep menselijk adem en dat was haar laatste ademhaling van vandaag, tenzij ze praatte natuurlijk. Het leek misschien wat onmenselijk, maar daar moesten de mensen maar genoegen mee nemen. Anders zou ze ze vermoorden en dat zouden ze ook niet fijn vinden. Ze stak haar parasol wat hoger op en stak de straat over naar de schattige kleine kraampjes. Ze botste tegen een weerwolf op die express tegen haar aan was gelopen. Ze voelde iets warms (kouds voor mensen) tegen haar arm aangedrukt, en ze merkte dat het een ijzeren kruisje was. Ze rolde met haar ogen, die fabeltjes ook. Met een snelle beweging brak ze zijn pols waarna de wolf ineenkromp. Omstanders probeerde hem te helpen maar zij was allang verder bij de kraampjes. Ze had genoeg van die weerwolven.
"Ik weet zeker dat je gisteren zei dat er hier geen weerwolven waren." Zei ze glimlachend terwijl ze de spulletjes bekeek.

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 8:00 pm

Ze keek vol walging hoe Alice de arm van haar neef brak, ze schoot hem echter niet te hulp en liep gewoon door. Het was zijn eigen schuld om hersenloos een kruisje op haar arm te drukken, maar toch vond ze het nogal vreemd dat Alice daarom zijn pols brak. Ze keek hem nog even na waardoor ze tegen een vrouw opbotste.
"Oh.. Sorry." zei ze vlug, waarna de vrouw op haar begon te schelden. Ze liet de vrouw maar en versnelde haar pas even omdat Alice al zo ver weg was. Ze ving nog een paar woorden op en kon daaruit de zin herleiden.
"Hmm.. ze moeten vast vannacht zijn aangekomen." zei ze vlug, maar het was niet Elisha haar schuld. Ze had het zelf ook niet geweten en was er pas net achter gekomen dat Velkan in de stad was, hij zal wel zijn hele roedel mee hebben genomen. Ze haalde het beeldje dat ze eerder had gekocht tevoorschijn en liet hem aan Alice zien.
"Kijk! Dit heb ik eerder gekocht." zei ze met een glimlach, waarna ze naar de spulletjes keek die voor haar lagen.
Profiel bekijken
Alice

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 8:12 pm

"Ja dat denk ik ook." Zei ze glimlachend. Ja dat waren ze zeker. Ze was er al eerder langsgelopen maar nu wist ze het vrijwel zeker. Er was een heel hotel vrijgemaakt voor die hele roedel, het hoofddeel van de roedel tenminste. Er zouden er vast nog veel meer zijn. Ze bekeek de spulletje en keek op toen Elisha haar gekochte spullen liet zien.
"Schattig!" Zei ze vrolijk en ze bekeek het kleine beeldje dat Elisha in haar handen had.
"Ben je nooit bang dat je op de markt iets tegenkomt van zilver en je van de dampen onwel word?" Vroeg ze op een iets zachtere toon. Om haar heen zag ze nu alleen maar buitenlanders, maar ze wist dat er andere weerwolven waren die knarsetandend toelieten dat zij er was. Ze wist niet of het wel zo handig was voor haar om hier te zijn, maar ze nam haar risico's. Ze zag een man over daken slenteren, met zo'n gemak dat het geen mens kón zijn. Ze herkende de verloofde van Elisha die waarschijnlijk ergens heen liep.
"Hij wilt je in ieder geval graag terug." Zei ze giechelend en ze draaide menselijklangzaam Elisha's gezicht om naar de gestalte. Haar gezicht was zo menselijk warm, nog warmer zelfs dan menselijken. Of haar handen waren ijzigkoud, dat kon natuurlijk ook.

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 8:19 pm

Ze glimlachte en stopte het beeldje weer terug in haar tas. Ze wierp nog even haar blik op iets wat haar wel interessant leek maar keek daarna Alice weer aan.
"Er is bijna niets hier op de markt van zilver en de vaste kraampjes die dat wel hebben, tja.. daar kom ik nooit." gaf ze zacht antwoord aan Alice. De vrouw achter het kraampje waar ze aan stonden keek hen even raar aan, maar schudde daarna haar hoofd en hielp een klant even verderop. Ze schrok even van Alice haar koude hand maar draaide daarna haar hoofd richting de gestalte.
"Ja.." zei ze wat afwezig terwijl ze naar Velkan staarde.
Profiel bekijken
Alice

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   do aug 20, 2009 8:29 pm

Ze giechelde weer, wat de laatste tijd een echte gewoonte werd. Misschien was ze gewoon buitengewoon vrolijk vandaag.
"En jij vind dat...niet zo erg?" Het was een vraag, zodat ze wat meer zou gaan vertellen over de situatie. Maar de conclusie wist ze eigenlijk al, ze zag het in haar ogen. En haar toekomst. Het kon veranderen natuurlijk, maar op dit moment zag de toekomst van Elisha er rooskleurig uit. Dat zei echter niets, alles kon veranderen. En in haar ogen was twijfel te lezen, maar er was wel...iets.
Ze struinden samen verder naar een volgend kraampje, het kraampje met de zilveren oorbellen ontwijkend. Ze had voor de zekerheid al haar sieraden ingeruild voor goud, je wist maar nooit hoe dichtbij ze perongeluk kon komen. En ze had glinsterende kleding aan, en veel sieraden aan haar handen. Als ze dan in de zon kwam, perongeluk, kon ze altijd nog doen of het haar kleren waren. Ze keek Elisha aan en wachtte op een blootlegging van gevoelens, als die kwam. Ze was behoorlijk gesloten.

BerichtOnderwerp: Re: De markt..   

De markt..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blood and silver :: De stad :: De binnenstad-
Ga naar: